Я хочу вернуть приобретенный ранее товар (телефон), т.к. он не выполняет функции, указанные в описании (напр. АОН не работает автоматически, необходимо присутствие человека). Несоответствие между реальной работой этой функции и тем, что объявлено в описании телефона выяснилось в процессе эксплуатации. Администрация магазина отказывается возвратить деньги ссылаясь на то, что телефон был в эксплуатации и ссылается на закон о правах потребителей. 14 дней с момента покупки не истекли.
Имею я право вернуть товар и получить деньги назад?
Ответ
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» відсутність вказаної функції класифікується як недолік (пункт 15 статті 1).
В цьому випадку Законом передбачені наступні права споживача (пункт 1 статті 8):
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Якщо телефон був в експлуатації, то згідно абзацу 3 частини 1 статті 9 його можуть не прийняти до обміну.
В будь-якому разі за вами залишається право на судове вирішення питання.
Доречі:
недолік - будь-яка невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до неї, а також інформації про продукцію, наданій виробником (виконавцем,
продавцем);